Nationens flop.

 Stärkt till kropp och själ ger sig Ivan den förskräcklige upp mot nya höjder.

Den ryske höjdhopparen Ivan Uchov har tydligen anammat Torbjörn Tännsjös synsätt och stärkt sig med betablockeraren vodka inför tävlingar i Lausanne. Tyvärr blev det nog aningen för mycket av det goda/onda, stryk ej önskvärt altenativ.

Möjligt är det att Ivan  eftersinnande grunnar;

Här stog jag på arenan som nationens hopp,
för att göra min Fosbury flop.
Men något måste ha hänt i min kropp,
den ville liksom inte lyda min knopp.

Vägen till ribban var så krokig och lång
och smal som den allra smalaste spång.
Nej aldrig lär jag få höra Hurra och leve Uchov,
mina landsmän suckar bara Usch och ve.

Kanske blev det för mycket av livets vatten,
tänker jag ensam, lätt bakfull, i natten.
Jaja, man får väl leva på hoppet
att man i det långa loppet

på nya höjder kan försöka
( om man nu lyckas sluta kröka),
annars går till historien mitt sista hopp,
som en något dimmig flopp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: