Toffelhjälte.

 Rädda Barnens film visar att förbud inte nödvändigtvis behöver vara en verkningsfull åtgärd.

En 36-årig "man"  i Gävle har under fem års tid misshandlat sina fem barn. Som verktyg i denna verksamhet har han bl.a. använt en toffel och en käpp. Möjligen är mannen omedveten om att aga förbjöds i Sverige 1979, kanske befann han sig vid detta tillfälle på annan plats, vad vet väl fåvitske Argus? Det är f.ö. remarkabelt att sådan lagstiftning ska behövas, men som tidigare omnämnde Tacitus sa, ju mer fördärvad staten blir desto fler blir lagarna.

Argus tänker sig att ovannämnde representant för det starkare könet "tänker";

Jag spöar mina barn och ibland min fru,
för, som bekant, den man älskar agar man ju.
Jag vill för dem all min kärlek visa
och på alla sätt dem risa.

En smula kärleksfull tortyr,
visar att jag mig om dem bryr,
och alltid har plats för dem i mitt hjärta,
när jag tillfogar dem såväl psykisk som fysisk smärta.

Och sedan ska de en vacker dag,
tacka mig för hugg och slag,
genom att på min ålders höst,
ge mig en dagsedel som tröst.

Aledning tycker Argus att det finns att instämma med Erin Pizzey;
Barn lär sig våld ( och i en del fall mycket annat av ondo, Argus anm.) i hemmet.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: