Varning på stan! Huligan!

image108 Några svenska huliganer i gemytligt samspråk efter matchen.

Fotbollsäsongen står i full blom och EM i Wien närmar sig snabbt. Argus tankar går till de människor som går under beteckningen huliganer och i ett någorlunda friskt samhälle skulle förvaras i madrasserade rum. De kräver stora polisiära insatser, där skattebetalarna får stå för de s.m.s fiolerna.
Argus tänjer sig att ordföranden i huliganernas riksförbund, RfSH, till melodin Med enkel tulipan skrålar följande text ;

Jag är en enkel huligan,
med hjärna som en babian,
det är så enkelt, det är så enkelt, att konstatera.

Det enda jag förstår,
är hur man på käften nån slår,
sen kan jag inte, sen kan jag inte, tänka mera.

image109 Huliganer i en animerad diskussion om en spelare var offside eller inte.

Huliganer och många politiker uppvisar f.ö. en del likheter, för som Eugene McCarthy sa;
Fotboll är som politik. Man måste vara tillräckligt intelligent för att förstå spelet och tillräckligt dum för att tycka att  det är intressant.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: