Stenad.



Enligt en israelisk forskare, Benny Shanon, var  Moses "hög som ett hus" när han kom klivande nedför Sinai med de tio budorden på stentavlorna. Detta skulle enligt forskaren vara följden av att Moses et consortes ätit av någon växt, kanske en brinnande buske, vad vet väl Argus? ( Bilden på Moses togs av Argus vid ett annat tillfälle, men ger ändå ett hum om Moses utseende och sökande karaktär. På grund av den långa exponeringstiden, Argus högg liksom Gud (har det visat sig) i sten, kan bilden framstå som något luddig.)

Som Argus tidigare tagit upp, "Under påverkan", finns det, med hänsyn tagen till kvaliteten på de beslut som fattas, ingen som helst anledning att inte misstänka att diverse potentater är påverkade av diverse barbiturater varför forskarens slutsats kan vara nog så sann som vilken berättelse som helst i Boken.

Otänkbart är det därför inte att följande "tankar" virvlade runt i Moses hjärna under nedvandringen;

Tja ba, här kommer Moses med hårda bud,
direktleverans  ifrån Gud.
Bördan var tung så jag tog mig ett rus
och blev,skam att säga, hög som ett hus.

Men budord  i sten är väldigt tunga att bära,
man kanske skulle satsat på en annan lära?
Sen kommer väl nån Benny och påstår att vår religion,

fått god hjälp på vägen av en hallucination?


Jag tyckte jag såg en brinnande buske,

men öknen är ju torr som fnöske,

kanske inte ett så underligt fenomen
att det behöver bero på en hallucinogen?

Min profetia är att en forskare vid namn Shanon,
kommer att påstå att jag blev kanon,
på min väg nerför kammen
Gud ske pris och amen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: