Spring,nalle,spring!

image30 Jag på fisketur sommaren 2003.

Aftonbladet har i samband med att en man blivit attackerad och skadad av en björn genomfört en enkät där 50% av de tillfrågade anser att björnstammen ska minskas ( vilket på stålblank svenska betyder skjutas ) "för att skydda människor". Nu ligger det väl till så att de skador som Ursus Arctos tillfogar Homo Sapiens är försumbara i jämförelse med de skador denna art är kapabel och villig att tillfoga sig själv, varför frågeställningen snare är "hur ska vi skydda människan mot sig själv".

Argus har fått ett brev med en liten dikt och ovanstående foto från Björne som skaldar ( inte utan viss hjälp av A A Milne och en känd svensk barnsång, verkar det.)

Jag är en björn med en mycket liten hjärna
och många människor vill väldigt gärna
att jag ska skjutas för att jag är farlig
(vilket är sant, om man inte mot mig är varlig.) 

Men människan är nu en gång människans varg
så därför blir jag väldigt arg
och ställer frågan (vars svar jag redan vet)
vem har minst hjärnkapacitet?


image34 Hälsningar Björne






Argus finner dock tröst i tanken att ursifobin avtagit i och med att rädslan för den förut så fruktade ryska björnen försvunnit och att den numera ( den ryska björnen ) mest betraktas som ett skämt.
1 Melissa:

skriven

Hej! Jag måste säga att du driver en riktigt bra blogg. Utan tvekan kommer jag fortsätta läsa här och även länka hit, på min blogg!

Mvh/ Melissa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: