Kul med kulor.

En prins i Brunei har av sin bror sultanen fråntagits merparten av sina tillgångar sedan en genomgång av landets finanser visat att prinsen under sin tid som finansminister satt sprätt på ca 100 miljarder kronor för sin egen och familjens räkning(sic). Bl.a. har prinsen inhandlat konst, juveler, 1700 lyxbilar och betalat sin badmintontränare tío miljoner kronor.
Allt prinsen får behålla är två residens och en miljard kronor så nu väntar en tillvaro i fattigdom och elände för den f.d. prinsen, hans 18 barn och ? fruar.

Nu har jag fått kicken som minister
och det tycker jag väldigt trist är.
Hur ska jag mera kunna träna badminton
utan ett öre på mina bankkonton

och mina målningar likaså
till exempel de av Picasso
de får jag väl med juvelerna sälja ut
nu när sötebrödsdagarna tagit slut.


Jag får börja med nån billig sport, som krocket,
och söka mig en billig bil på Blocket.
Ja, tiden har kommit för denna minister
när verkligheten blivit ekonomiskt bister.

Men kanske tänkte ministern i samma banor som mannen som sa; Den som spar han har, fast inte roligt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: