Kvot utan hot.

  Poliskonstapel Pusth genomför en nykterhetskontroll vid trafikplats Blåsut ( för säkerhets skull på sig själv.)

Polisförbundet har (tillfälligt?) vaknat upp ur dvalan och säger i ett ögonblick av självinsikt ; Polisen jagar småbovar i stället för yrkesförbrytare. En polis säger att rättssäkerheten och sunt förnuft försvinner och den mån de inte redan gjort det är nog faran överhängande. Orsaken till detta tillstånd av sinnesförvirring är det "pinnsystem" som råder, där de kvantitativa målen ersatt de kvalitativa.

Tja, skönt är det att stå här vid min trafikkontroll,
om jag gör någon nytta spelar ingen roll,
bara jag samlar en hoper poäng
och sen får gå hem till min säng.

Så slipper jag sätta mina klovar,
på några farliga bovar
för jag har fyllt min kvot
utan otäckt våld och hot.

Nä, de farliga banditerna får gå lösa,
på dem tänker jag  inga krafter slösa,
jag kastar till detektiven allmänheten över min boll
och stannar vid min trafikkontroll.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: