Konstapel Hutt.

 Filmen visar några irakiska kolleger som också tittat lite för djupt i glaset.

Två svenska poliser har gripits för rattfylla. Båda får behålla sitt jobb, trots att de blir av med körkorten. Vad de ska sysselsättas med är ovisst, men eftersom händelsen inträffade i Sverige tilldelas de väl inre tjänst, som att destruera beslagtagen alkohol. Den ene polismannen uppvisade en alkoholhalt på 2, 52 promille, varför man frestas att instämma med den skotske läkare som tog ett blodprov och lakoniskt konstaterade; Spår av blod. 
Möjligen har dessa representanter för lagens långa arm övertolkat den amerikanska polisens talesätt; För att fånga en mördare, måste man tänka som en, till, För att fånga ett rattfyllo, måste man vara ett.


Argus finner det inte omöjligt att de, lätt inspirerade av Fredman, i glada kollegers lag rimmar;

Nyss tog jag en som gick mot röd gubbe,
så nu jag tycker jag förtjänat en nubbe,
därför sa jag till min kollega,
jag tror jag piper in på närmsta bodega.

Där tog jag en sup och dito en (upp till åtta,
för i jobbet dricker jag med måtta.)
Inte läggs väl denna lilla svaghet mig till last,
så att jag i befordringsgången kör fast? 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: