Plikten efter nyår.

Kommunikationsjätten Telia har lyckats med konststycket att slarva bort  minst 700 000 mail under december-januari. Anledningen är att ett fel uppstått i en e-mailserver och att den säkerhets(o)ansvarige smugit iväg på semester utan att kommunicera detta vidare. Det verkar som om synen på plikttrohet ändrats en aning sen Hjalmar Gullbergs dagar.
Argus tänker sig att säkerhets(o)ansvarige tänker;

Ja, lantbrevbärarn får gärna gå i snö och is
och inget ha kärare än att gå på detta vis,
men jag är så innerligt trött på denna server
som verkligen går mig på mina nerver.

Jag är så trött på vinter och frost
och lika trött på elektronisk post.
Jag tror jag jag sticker iväg på semester
och inte kommer tillbaks förräns efter Sylvester.

Men det är ju möjligt att säkerhets(o)ansvarige hade samma syn på plikt som Oscar Wilde ;
Plikt är vad man fordrar av andra , inte vad man själv gör.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: