Göran jordbrukare.

Göran Persson har enligt Expressen tjänat en halv miljon kronor på den skog han köpte 2005 när han lämnade politiken och blev jordbrukare, vilket var nog så knipslugt av den förre detta statsministern med tanke på att hans namn betyder just det. Illfundigt ler nog Göran i mjugg och tänker;

Tja, mina väljare fick inget guld och inga gröna skogar,
de fick bara streta vidare bakom sina plogar.
Men själv har jag tjänat bra på min lott,
och min koja liknar närmast ett slott.

Och det var det, förstår ni, som själva vitsen var,
att jag skulle få det bra på gamla dar.
Att vara sosse var så grått och trist,
att jag bestämde mig för att bli kapitalist.

Så nu går jag här på Stjärnhov
och struntar i politiken, med förlov,
men tack alla väljare som  med skatter och slit
gjort det möjligt för mig och Anitra att flytta hit.

Argus finner här för gott att travestera ett finländskt ordspråk;

Folket skall med svett och möda den rike bonden föda. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: