Till Julia.

Med anledning av att den vackra tiken Julia, som brukar beledsaga Argus på hans, numera en aningen stapplande, promenader och se till att han inte går vilse i vår vilda natur, firat sin namnsdag, vill Argus framföra en försenad hyllning till henne och hennes artfränder.
En ytterligare anledning för Argus att framför sin homage till denna dam, är att hon till till stor del är att tacka för de rester av mental hälsa som eventuellt kan spåras hos honom.
Hunden är som bekant människans bästa vän, även om det för Argus framstår som oklart vad människan gjort för att förtjäna denna vänskap.









Ja, Julia heter jag
och är människans bästa vän
här vilar jag ett slag,
på grönan sommaräng.

Fridsamt lever jag mitt liv,
utan mödor och besvär
utan strid och utan kiv,
så frågan blir, min bästa vän, vem som klokast är?   

Captain Beefheart sa;  Av en hunds vänlighet kan man lära sig hur människan borde vara och inte så lite så litligger det väl i det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: