Aprils' fool.

image36 Förare med i Göteborg inköpt körkort samt chockskadad passagerare efter en smärre incident.

Idag är det första april och skämten står som spön i backen. I en absurd värld börjar det bli hart när omöjligt att skilja skämt från allvar, men Expressen berättar att man nu kan köpa sitt körkort i Göteborg.
Att döma av de bilister Argus riskerar sin livhanke genom att köra på samma vägar som, verkar det inte bara vara där denna handel förekommer.

Argus tänker sig att en representant för körkortsköparna diktar(inte utan inspirition av Gustaf Fröding);

Jag köpte mitt körkort för pengar,
men kom inte många mil,
i läskiga korsningar och farliga svängar
innan jag kraschat min bil.
 
Den mardrömmen hade besannats,
att en som jag körkort skulle få,
mina pengar borde nog satsats,
på något mindre riskabelt, ändå.
 
För övrigt är det inte utan att Argus håller med den okände tänkare som säger ;
Vår vandring här på jorden är så kort. den börjar när vi är något år gamla och slutar när vi får körkort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: