Generositet

Bara sex av 110 f.d. ( före detta, inte för dåliga ) riksdagspolitiker har lyckats skaffa nya jobb efter sin riksdagssejour. Det innebär att arbetslösheten bland de forna beslutsfattarna ligger på ca 95%, vilket med god marginal överträffar vilken annan yrkesgrupp som helst i konungadum,f`låt konungadömet skall det vara, Sverige.
"Det är inte så att folk omedelbart vet vad vi är bra på", säger Cinnika Beijming och det kan nog vara sannare än något hon sagt som politiker, reflekterar Argus.
 Dock behöver ingen ligga sömnlös av oro över hennes ekonomi eftersom riksdagspolitikerna generöst nog beviljat sig själva en "A-kassa" på 38.000kr/mån.

Argus tänker sig att Cinnika et consortes tröstar sig med följande tanke;

Jag är en före detta riksdagsman,numera arbetslös,
men mot mig själv har jag varit så generös
att min ekonomi  ändå är tryggad,
trots att jag lämnat riksdagens byggnad.

Ja , tänk om alla kunde ha det som vi,
det vore väl verklig demokrati?
Att med sina kolleger om lönen komma överens
och strunta i detaljer som t.ex.kompetens.

Argus kan bara när det gäller Cinnika Beijming instämma med Henri Tisot som säger;
Många politiker efterlämnar ett tomrum som ersätter dem fullständigt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: