Under påverkan.

En vårdchef vid landstinget i Blekinge har ertappats knarkpåverkad under färd i sin tjänstebil. Till sitt försvar anger han att han bara använder narkotika när han är i tjänst i Holland för "att träffa företag vi samarbetar med", aldrig när han är ledig hemma i Sverige.
Argus har länge misstänkt att något mer än inkompetens och sinnesförvirring påverkar(sic) svenska chefer, med hänsyn taget till kvaliteten på besluten och har nu fått ett hum om vad det kan vara.

Jag tar mig gärna ett rus,
när jag ska fatta ett beslut,
då går det liksom upp ett ljus
och vi kommer lättare till avslut.

Sen när hjärnan blivit  klar,
få jag se vad förhandlingarna gav

om landstinget har några pengar kvar,
eller om hela skutan gått i kvav.

Att göra mig dummare än jag  är,
är i Amsterdam lagligt och lätt
och alls ingen dyr affär
så skattepengarna används ju rätt.

Argus citerar Jim Morrison ( med en viss erfarenhet på området ) ; Droger är ett vad med din hjärna som insats.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: