Invisible Man.

DN har genomfört en enkät om Sveriges snyggaste politiker. En enkät om Sveriges hederligaste eller mest begåvade hade väl fått samma nedslående resultat som i sketchen , " vi hade skönhetstävlig hemma i byn. Ingen vann." Ett utseende är dock alla  begåvade med, även om det i en del fall är det enda de är begåvade med.

Maria Wetterstarnd avgick med segern i denna illustra tävling, kanske främst beroende på att ingen representant, av naturliga skäl, för Osynliga partiet ställde upp. Detta parti uppfyller åtminstone hälften av de krav Argus ställer på det parti som skall få hans tungt vägande röst i valet, partiet skall vara osynligt och ohörbart.
Möjligen har statsministern någon gång , som de flesta av oss, lekt med tanken om hur det skulla vara att vara osynlig ;

Tänk om jag blev en osynlig man
och inför era förvånade ögon försvann,
då skulle ni allt gapa stort
över att en så stor man kan försvinna så fort.

Som en punkterad ballong, into thin air,
och inte längre synas här.
Men kanske Reinefeldt och kompani vill
att jag inte längre synes till?

Nej, en sån glädje vill jag dem inte unna
så jag försvinner inte i luften tunna
utan visar, från hierarkins topp,
stolt upp min imposanta kropp.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: