Kort minne.

Statssekreterare Lars Danielsson har  blivit utsatt för  "ryktesspridning", vilket kanske inte är ägnat att förvåna när det gäller en Person,f´låt person skall det vara,  som är så motsägelsefull  angående sina förehavanden som han.

Tänk att jag skall behöva vara utsatt för sån ryktesspridning
och med namn och bild skylta i varenda tidning.
Jag är ju bara en enkel statstjänsteman,
som ljuger så gott jag kan.

Det är inte alltid så lätt att minnas,
det är så mycket som skall hinnas,
resor till och middagar i fjärran land
och kanske en liten tête-á-tête iband.

Ja, livet är långt men minnet är kort
så mycket försvinner i ett töcken bort.
Min minnesfunktion är så klen
att jag knappast minns Helen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: