Väder utan kläder.

En kvinnlig meteorolog vid TV4 har fått sparken sedan hon uppträtt "lättklädd" i en tidning. Motiveringen lyder att hon skulle kunna skada förtroendet för TV4s nyhetssändningar. Hur TV4 kommit på tanken att de skulle ha något förtroende att förvalta övergår Argus ( och  därmed förmodligen alla andras )  fattningsförmåga. 
( He, he, nu tar han väl i gubben, Metusalems anm.)
Argus tycker att hennes agerande är tämligen oskyldigt i jämförelse med vad som presteras av en mängd andra offentliga personligheter  och tillskriver henne följande rader ;

Jag ställde ju bara upp lättklädd i magasinet Slitz,
men nu har jag hamnat i en vacket sits,
jag förlorade jobbet för att jag visade mina bröst
och vädret är minsann ingen tröst.

Men en idé har jag ändå fått,
efter att ha begått detta hemska brott ;
eftersom Sverige har så tråkigt väder,
kanske man skulle presentera det utan kläder?

Och vill man vackrare väder ha
med solsken varenda dag
så får man väl istället för en meteorolog
anställa en kosmetolog.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: