Mea culpa?

Den rattfyllerist som tidigare blivit av med körkortet p.ga. rattfylleri , återfått det och berusad kört ihjäl en 18årig flicka, hävdar att "olyckan" beror på hans dåliga "ölsinne". Denna flexibla syn på begreppet skuld föranleder Argus att nedteckna följande verser;

Alltihop är spritens fel,
oskyldig är jag för egen del.
Ja, om sanningen skall fram
är jag ren och vit som ett lamm.

Men jag har av ödet drabbats av dåligt ölsinne,
detta skall man hålla i sitt minne
och inte hålla mig ansvarig för vad jag gör
och att andra under min framfart dör.

Så jag kommer nog att fortsätta köra och dricka,
det bekymrar mig inte värst att jag dödat denna flicka,
lyckan var mot henne och hennes familj  inte särskilt  huld,
men detta är väl ändå inte min skuld?
1 Erika:

skriven

Var får du allt ifrån?! Du e jätteduktig. Keep it up! Kram Erika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: