Ring around the Lord.

Expressen meddelar att en "järnring" av livvakter slagits kring statsministern under hans besök på Gotland. Argus tänker sig att  ministern  funderar  ungefär som följer;

Det kan inte vara lätt att slå en ring,
som hela mig räcker omkring
men runt om mig finns ju Visbys mur,
vilket är en himla tur.

Med åren har jag blivit tämligen fet,
för god mat och dryck är det bästa jag vet,
det är nästan bättre än att regera
och hade jag tid skulle jag äta mera,

men att styra landet är en sån tung plikt
att den något begränsar min vikt,
tur att folket betalar Säpos personal,
så att jag slipper hålla mig smal.

Men Stanislaw Jerzy Lec har säkert rätt när han  säger;
De tjocka lever kortare.Men de äter längre.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: