Jämlika djur.

F.d. jämställdhetsminister Mona Sahlin har varit på flygresa till Washington. Vilka enigmatiska( gåtfulla, övers.anm.) tankeprocesser som föregick beslutet att skicka Mona Sahlin därstädes framgår inte av Expressens reportage. Av reportaget framgår dock att Mona Sahlin valt att åka "business"class, detta med hänvinsning till de betungande arbetsuppgifter, att läsa och skriva, hon  skulle utföra under resan.
Arbetsuppgiften i Washington under de två första dagarna  bestod enligt Expressen av att äta middag på svenska ambassaden tillsammans med dottern.-

Hennes fyra  medarbetare som ,om epitet stämmer, också arbetade, fick nöja sig med att resa den betydligt billigare ekonomiklassen, men jämlikheten får ju inte drivas in absurdum.
Det är inte utan att Argus kommer att tänka på George Orwells Djurfarmen där grisarna tillskansat sig makten, eftersom de där, liksom här, råkar vara i majoritet. En av grisarnas  stolta paroller lyder som bekant ;
 "Alla djur är jämlika, men en del djur är mer jämlika än andra."

Argus tänker sig att Mona Sahlin vid incheckningen presenterar sig enligt följande;

Hej, mitt namn är Mona Sahlin
och jag är inget chauvinistiskt svin,
nej, jag predikar jämlikhet,
som väl alla vet.

Fast någon måtta får det vara,
när jag skall ut och flyga och fara,
vill jag helst åka businessclass
och inte för någon vanlig nasse tas.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: