Pseudojournalistik.

Med anledning av att sångaren Lasse Berghagen fyller 60 år har Expressen skrivit en artikel om honom.

 Berghagen tillhör ju inte kategorin sex , drugs and rock ´n rollartister , men för att någon skall orka läsa det journalistiska mästerverket har Expressen satt rubriken "Jag var vild och galen." 

Vildheten och galenskapen förklaras ett stycke in i artikeln när Berghagen säger "Jag var vild och galen i yngre år , men vem var inte det ?"  Vidare förklarar han , "Jag är som jag är." vilket är en intressant likhet med alla de människor som också är som de är.

 

Berghagen berättar också att han under en tid var tvungen att skriva låtar för att kunna överleva , med tanke på hans yrke  skulle man kanske kunna säga att han , också i likhet med de människor som är som de är , var tvungen att arbeta för brödfödan.

 

Sanningen är väl den att Lasse Berghagens liv är lika intressant som de flesta människors vilkas liv är som de är , men det är ju inte omöjligt att Expressen kommer med en stort uppslagen artikel på detta ämne också under rubriken "Vi var vilda och galna."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: