Rast vila!

Även Argus skarpa ögon behöver med ojämna , men långa, mellanrum vila för att bibehålla sin skärpa. Ett sådant sakernas tillstånd har nu inträffat , varför inga nya oförskämdheter, elakheter och rena förolämpningar gentemot dumheten kommer att dyka upp under några dagar. Till helgen kommer emellertid , om Gud vill, vilket inte är tvärsäkert, allt att vara normalt igen och dumheten åter få ta sig i akt , ty Argus har likt Strindberg,  ordet i sin makt!
1 Dag:

skriven

Råslätt Jönköping 3 februari [Nu har jag läst alla dina inlägg. Tack!]
----
Dessa Dina aforistiska svärdshugg emot dumheten uppskattas säkerligen inte av dess utövare, eftersom du, Erik, står upp för sanningen, men de för den förljugna dumheten.
-------
PS Som Du kanske förstår, om du nån gång tittar in för ett kort besök på Mission Xp, uppskattar jag högeligen dina aforismer, eftersom jag inte precis begåvats med denna geniets genuppsättning. Tvärtom är jag måhända en av de mera mångordiga gentyperna. Välkommen tillbaka, Erik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: