Hot eller löfte?

Svenska myndigheter säger säg vilja utöka användningen av datorer i kontakten med allmänheten. Med tanke på den kompetens på området som finns , eller snarare inte finns , hos myndigheterna , ser Argus fram emot detta med en förväntan uppblandad med stora delar skräck och undrar om denna vilja hos myndigheterna är att betrakta som ett hot eller ett löfte.

 

Redan idag känns det för många som att pulsa i snö upp till knäna i kontakten med myndigheterna och risken är att myndigheternas okunnighet i datorteknik och logistik inte kommer att göra tillvaron lättare för de människor som behöver denna kontakt.

1 jesterdaze:

skriven

Det verkligt stora problemet med myndigheters och företags kontakt med allmänheten via datorer är att de tycks betrakta svar på frågor ställda via mail eller annan datorrelaterad kommunikationskanal som någon sorts optionell aktivitet. I sak är mail en alldeles utmärkt form av kommunikation, där man slipper kötider, och kan få ett svar som man i lugn och ro kan läsa när man har tid. Men så länge det inte kommer svar mer än en bråkdel av gångerna man frågar, så är det dödfött.

Hur skulle det se ut om telefonbaserade kundtjänster och liknande fungerade så?
"Nej, det tycker jag inte var nån kul fråga. *klick*"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: